Туреччина, Румунія та Болгарія розпочали масштабне розмінування Чорного моря для забезпечення безпеки експорту українського зерна

Спільні операції з пошуку та знешкодження мін розпочалися з метою підвищення безпеки судноплавства

Туреччина, Румунія та Болгарія розпочали розмінування в Чорному морі, щоб допомогти експорту з України, пише mignews.com.ua. Спільні операції з пошуку та знешкодження мін розпочалися з метою підвищення безпеки судноплавства, особливо під час транспортування українського зерна, повідомляє Bloomberg. Ця ініціатива, очолювана Стамбулом, є першою великою спільною операцією країн Чорного моря з моменту вторгнення Росії в Україну.

Основні факти свідчать про те, що Росія та Україна є ключовими виробниками зерна, і війна поставила під загрозу безпеку постачання. Після зупинки «зернової угоди» за участю Росії, Туреччини та ООН, Київ запустив власний експортний маршрут через Чорне море минулого року. Хоча цей тимчасовий коридор успішно збільшив експорт, він залишається ризикованим через мінну загрозу.

Торік російський ракетний удар поблизу українського порту Одеса вразив торгове судно, найняте сільськогосподарським гігантом Cargill Inc., під час відплиття з українського порту у Чорному морі. Цей інцидент підкреслює небезпеку, з якою стикаються судна в цьому регіоні.

З початку війни союзники НАТО посилили спостереження та розвідку в регіоні, але морська діяльність була обмежена. Туреччина звернулася до міжнародної угоди, яка дозволяє прохід військових кораблів лише чорноморським державам, щоб уникнути ескалації конфлікту з іншими країнами, включаючи союзників по НАТО.

28 грудня у Чорному морі цивільне судно під прапором Панами підірвалося на ворожій морській міні. Балкер прямував під завантаження зерном до одного з дунайських портів. У відповідь на ці загрози, 11 січня Туреччина, Румунія та Болгарія підписали Меморандум про взаєморозуміння щодо створення Військово-морської групи протимінного захисту на Чорному морі. Угода передбачає залучення протимінних кораблів лише трьох держав, які діятимуть переважно у територіальних водах та виняткових економічних зонах країн-учасниць.

За 10 місяців роботи українського морського коридору транспортовано рекордну кількість вантажів. Міністерство відновлення України повідомило, що 37,4 млн т агропродукції експортовано до 45 країн світу. Ці показники свідчать про важливість безпечного морського транспорту для економіки України та міжнародної продовольчої безпеки.

Раніше стало відомо, що ще один контейнеровоз курсуватиме між портами Великої Одеси та румунської Констанци.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *