У четвер Туреччина приймає у Стамбулі міністрів транспорту Іраку, Катару та Об’єднаних Арабських Еміратів для обговорення проекту будівництва торговельного маршруту, який з’єднає Перську затоку з Європою. Орієнтовна вартість цього проєкту складає 20 мільярдів доларів, і він має на меті покращити економічні зв’язки між регіонами, пише MigNews з посиланням на джерело Financialpost.com.
Президент Туреччини Реджеп Таїп Ердоган веде переговори з ОАЕ та Катаром про фінансування будівництва залізничної та автомобільної мережі, яка має з’єднати іракський порт Фо в Перській затоці з північним кордоном Туреччини та залізницею через Босфор у Стамбулі, сполучаючи Європу з Азією. Для Ердогана критично важливо отримати підтримку ОАЕ для реалізації так званого проекту Дороги розвитку, оскільки ця країна Перської затоки також бере участь у переговорах щодо конкурентного проекту, який підтримують США — економічного коридору Індія-Близький Схід-Європа. Туреччина стверджує, що Дорога розвитку буде коротшим маршрутом і що попит на вантажі може забезпечити життєздатність обох проектів.
Раніше ОАЕ висловлювали інтерес до інвестицій у сектори логістики, енергетики, туризму та сільського господарства Туреччини, але не конкретизували окремі проекти.
Туреччина, яка має історичні зв’язки зі стародавнім Шовковим шляхом, намагається стати ключовим експортним каналом до Європи на тлі зростаючої конкуренції за торговельні маршрути, оскільки Китай активно нарощує вплив на енергетично багатому Близькому Сході.
Минулої п’ятниці міністр транспорту Туреччини Абдулкадір Уралоглу заявив:
Дорога розвитку сприятиме стійкості світової торгівлі шляхом диверсифікації міжнародних торговельних коридорів. Туреччина зміцнить свої економічні та стратегічні переваги шляхом створення надійного та ефективного торговельного коридору між Азією та Європою.
Проект будівництва торгового шляху між Перською затокою і Європою – це дуже важливе рішення. А так як на кону 20 мільярдів доларів, навряд чи воно прийметься швидко.
Дізнайтесь, чому Туреччина хоче заблокувати Telegram.
Залишити відповідь