ФОПів штрафуватимуть за новими правилами у березні 2025 року: за що каратимуть підприємців та які порушення коштуватимуть найдорожче

Починаючи з березня 2025 року, фізичні особи-підприємці можуть зіткнутися з серйозними фінансовими санкціями.

Починаючи з березня 2025 року, фізичні особи-підприємці (ФОП) можуть зіткнутися з серйозними фінансовими санкціями за порушення низки законодавчих вимог. Штрафи стосуватимуться як сфери безготівкових розрахунків, так і податкових, трудових та реєстраційних норм, пише MigNews з посиланням на джерело Новини Live

Основні штрафи для ФОП у 2025 році

З 1 березня підприємці, які не дотримуються встановлених правил, можуть отримати такі штрафи:

  • Відсутність безготівкового розрахунку (POS-терміналу)
    • Штраф від 1 700 до 17 000 грн
    • Додатковий штраф у 8 500 грн від Держпродспоживслужби
  • Ігнорування запиту від податкової служби
    • Ненадання відповідей або документів — 8 000 грн (що дорівнює мінімальній зарплаті на 1 січня 2025 року)
  • Порушення трудового законодавства
    • Недотримання вимог щодо працевлаштування — штраф від 8 500 до 34 000 грн
    • Ведення підприємницької діяльності без офіційного оформлення ФОП — від 17 000 до 85 000 грн
    • Неоформлення найманих працівників — від 80 000 до 240 000 грн за кожного співробітника (залежно від частоти порушення)
  • Перешкоджання перевіркам з боку контролюючих органів
    • Відмова в доступі інспектора праці для перевірки — 128 000 грн
  • Порушення касової дисципліни
    • Використання застарілих фіскальних чеків — штраф у розмірі 100% від суми, зазначеної у такому чеку (нова форма фіскального чека набуває чинності з 1 березня 2025 року)
    • Відсутність реєстратора розрахункових операцій (РРО) — штраф у розмірі 100% вартості товарів, проданих без РРО, а при повторному порушенні — 150%

Що робити ФОП, щоб уникнути штрафів?

У зв’язку з посиленням фінансових штрафів підприємцям варто завчасно перевірити відповідність своєї діяльності законодавчим вимогам. Зокрема:

  • Забезпечити наявність POS-терміналів у точках продажу
  • Дотримуватись податкових та трудових норм
  • Своєчасно відповідати на запити контролюючих органів
  • Оформлювати найманих працівників відповідно до закону
  • Використовувати нові форми фіскальних чеків та слідкувати за касовою дисципліною.

Також раніше повідомлялось, що для всіх ФОП та юридичних осіб змінюються правила подачі податкової звітності.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються дані ваших коментарів.