ЄС знижує заплановані тарифи на китайські автомобілі Tesla. Як це вплине на ціни?

Китайський експорт електромобілів до ЄС різко скоротився у відповідь на запропоновані тарифи.

Європейська комісія значно знизила імпортне мито на автомобілі Tesla, вироблені в Китаї, що потенційно прокладає шлях до різкого зростання продажів у всьому регіоні. Китайський експорт електромобілів до Європейського Союзу різко скоротився у зв’язку з пропозицією запровадити нові тарифи, пише MigNews з посиланням на джерело Ewronews.

ЄС знизив додаткове мито на електромобілі Tesla, виготовлені в Китаї, до 9% з раніше запланованих 20,8%. Ця нова ставка значно нижча, ніж діапазон від 17% до 36,3%, встановлений для інших китайських виробників електромобілів, що потенційно може збільшити продажі Tesla в регіоні.

Однак план має бути схвалений більшістю з 27 країн-членів ЄС до 31 жовтня. У разі затвердження нові тарифи діятимуть протягом наступних п’яти років.

Рішення було прийнято після запиту Tesla щодо індивідуальної оцінки тарифів Європейської комісії на електромобілі китайського виробництва, які були викладені в липні. 

ЄС вважає, що субсидії Пекіном промисловості є «несправедливими» та завдадуть «матеріальної шкоди» автовиробникам ЄС. Після проведення розслідування Комісія дійшла висновку, що Tesla отримувала менше субсидій від уряду Китаю.

Американський автовиробник в першу чергу отримав вигоду від поставок акумуляторів за нижчою від ринкової вартості, а також вигідного землекористування та зниження податку на прибуток для експортерів у Китаї.

Запроваджене додаткове мито є доповненням до існуючого 10% мита, що застосовується до Китаю на імпорт електромобілів.

ЄС також переглянув мита для інших китайських виробників автомобілів, встановивши їх на рівні 36,3% для SAIC Motor, 19,3% для Geely і 17% для BYD – усі вони трохи нижчі, ніж попередні пропозиції.

Китайські виробники електромобілів, які співпрацювали з розслідуванням ЄС, отримали нижчі тарифи в пропозиції: 21,3% для Dongfeng Motor Group і Nio. Тим, хто не співпрацював, може загрожувати тариф 36,3%.

Міністерство торгівлі Китаю у відповідь заявило, що рішення ЄС базується на «фактах, визначених стороною ЄС в односторонньому порядку, а не на фактах, про які взаємно погоджено».

Китай рішуче виступає проти цього рішення та висловив серйозне занепокоєння, стверджуючи, що немає достатніх доказів того, що китайський імпорт електромобілів завдав «суттєвої матеріальної шкоди» автовиробникам ЄС.

Китайський експорт електромобілів до ЄС зазнав спаду

Згідно з даними Dataforce, у липні реєстрація електромобілів китайського виробництва, таких як BYD і MG, впала на 45% порівняно з попереднім кварталом. Китайська асоціація легкових автомобілів (CPCA) також виявила, що експорт нових електромобілів Chin, включаючи електромобілі (EV) і гібридні автомобілі, що підключаються до електромережі, впав на 15,2% у червні порівняно з травнем.

Експорт електромобілів Tesla китайського виробництва до ЄС впав до найнижчого рівня з третього кварталу 2022 року. В окремому звіті Торгово-промислова палата Китаю заявила, що експорт електромобілів Китаю до ЄС упав на 30% у річному обчисленні в 2018 році. Червень і знизився на 14,6% у першій половині 2024 року порівняно з 2023 роком. Вважається, що це зниження було пов’язане з тимчасовими додатковими тарифами ЄС на електромобілі китайського виробництва.

Однак найбільш продаваний китайський бренд електромобілів, BYD, витримав регуляторні труднощі, і його частка на ринку електромобілів ЄС зросла до 8,5% у липні. BYD став глобальним конкурентом Tesla та випередив Tesla, ставши найбільшим продавцем електромобілів у світі в останньому кварталі 2023 року. Порівняно з іншими китайськими виробниками електромобілів, він стикається з найнижчими тарифами з ЄС.

Китайський автовиробник очікує, що деякі його моделі все одно отримають вищі прибутки в ЄС порівняно з Китаєм, навіть після введення нових мит. BYD продає автомобілі в Європі майже вдвічі дорожче, за які вони продають у Китаї. Крім того, технологічна перевага BYD дозволяє знизити витрати до 20%.

Найбільший продавець електромобілів у Китаї планує випустити свою найдоступнішу модель Seagull у Європі наступного року.

Що означають тарифи для цін на автомобілі в Європі?

Як зазначає ING, тарифи піднімуть ціни на електромобілі та сповільнять поштовх до чистого нуля:

Мета ЄС щодо поступової відмови від транспортних засобів з ДВС до 2035 року вже зіткнулася з проблемами. Частка ринку акумуляторних електромобілів впала з 14,5% у 2023 році до 12% у перші чотири місяці 2024 року. Додаткові збори на китайські електромобілі можуть затримати доступність більший асортимент більш доступних електромобілів у Європі.

ING також зазначила, що електромобілі в Європі залишаються надто дорогими для пересічних споживачів.

У звіті йдеться:

Середні роздрібні ціни на електромобілі в Китаї значно нижчі, ніж у Європі. Наприклад, у Німеччині SAIC MG4 коштує 34 900 євро, а в Китаї — 109 800 юанів (13 917 євро). Однак це нижче середньої ціни придбання електромобіля в Європі, оскільки більшість автомобілів, що продаються в Європі, все ще є моделями преміум-класу. Пропоновані ЄС заходи зроблять електромобілі ще дорожчими та менш доступними для європейських споживачів.

До речі, Tesla почне виробляти та використовувати людиноподібних роботів.

Поділитися

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.