Що таке Bluesky – нова соцмережа, про яку всі тільки й говорять

Чим вона відрізняється від X (Твіттера)?

Деякий час вхід у соціальні мережі означав, що ви затримуєтесь на одній із п’яти основних платформ: Instagram, Facebook, X (раніше відомий як Twitter), TikTok або Snapchat. Але тепер, коли політичні упередження диктують лояльність користувачів до цих платформ, особливо після останніх американських виборів, у цьому просторі з’явився новий суперник: Bluesky. Не знаєте, що таке Bluesky?

Багато зірок почали мігрувати на цю нещодавно з’явившуся платформу, оскільки не згодні з результатами виборів і загальною політикою соцмережі X. То що, Bluesky – це тінь колишнього Twitter? MigNews пропонує з’ясувати це.

Що таке Bluesky, нова альтернатива X з 20 мільйонами користувачів?

Що таке Bluesky – нова соцмережа, про яку всі тільки й говорять
Генеральним директором Bluesky є Джей Грабер, який раніше працював інженером-програмістом у криптовалюті Zcash, а потім заснував сайт із планування заходів під назвою Happening, Джерело: Bluesky

Bluesky аж ніяк не можна назвати новачком, особливо якщо врахувати, що компанія була заснована 2019 року як дослідницька ініціатива співзасновника і колишнього генерального директора Twitter Джека Дорсі. Спочатку, коли платформа вперше запустила свою бета-версію в лютому 2023 року, доступ до неї був обмежений тільки за запрошеннями. Загальний доступ до платформи було відкрито через рік, у лютому 2024 року, а генеральним директором компанії став інженер-програміст Джей Грабер.

Дорсі відтоді дистанціювався від участі в Bluesky, вийшовши з ради директорів у травні 2024 року, а Twitter розірвав усі зв’язки з проєктом під час придбання компанії Маском 2022 року, надавши їй повну автономію як незалежній структурі.

Незважаючи на те, що Bluesky менший за розміром, якщо порівнювати його з гігантами мейнстриму, що конкурують у тому ж просторі, кількість реєстрацій у Bluesky збільшується.

SimilarWeb повідомляє, що кількість щоденних активних користувачів з iOS і Android для Bluesky зросла на 75% через тиждень після виборів. У цьому немає нічого дивного, з огляду на спірну репутацію, якої набув X після свого ребрендингу з Twitter, особливо після того, як широко розрекламована участь Ілона Маска в президентській кампанії республіканців привернула ультраправих.

Усе це тільки посилюється кількома спірними змінами в політиці X, головною з яких є можливість для заблокованих користувачів переглядати ваші пости.

На момент написання статті кількість користувачів Bluesky перевищила 20 мільйонів.

Знаменитості, які користуються Bluesky

Передбачувано, що великий приплив нових користувачів здебільшого складається з більш ліберально налаштованої аудиторії, яка сподівається знайти притулок від ультраправого активізму, що вирував на X.

Бразилія лідирує за кількістю завантажень програми Bluesky після загальнонаціональної заборони X за рішенням суду. За нею йдуть США, Канада, Велика Британія, Португалія та Іспанія.

Процес асиміляції підкріплюється схожістю інтерфейсу і ключових функцій Bluesky з материнською компанією, що робить перехід досить легким. Наприклад, «ретвіти» на Bluesky називаються «рескітами».

Bluesky вже привернув досить велику спільноту знаменитостей. Серед найвідоміших імен, які відмовилися від X на користь Bluesky, можна назвати:

  • Ліззо;
  • Барбра Стрейзанд;
  • Джеймі Лі Кертіс;
  • Джон Кьюсак;
  • Бен Стіллер;
  • Стівен Кінг;
  • Аліса Мілано;
  • Майкл Шин;
  • Арнольд Шварценеггер;
  • Раян Рейнольдс.

Однак це не стосується комерційних брендів, які ще не перейшли на Bluesky в масовому порядку, переважно через те, що ключова бізнес-модель платформи не залежить від доходів від реклами для отримання прибутку.

З акцентом на те, що користувачі самі вирішують, як їм взаємодіяти з контентом на Bluesky, тут немає певного алгоритму, який би керував тим, що з’являється в стрічці кожної людини, що робить її менш привабливою з погляду маркетингу, принаймні, на даний момент.

Однак деякі засоби масової інформації впевнено переходять на Bluesky. І найбільшими з них, які почали освоювати незвідану територію, стали The Washington Post, The Guardian і Bloomberg.

Як зареєструвати акаунт у застосунку Bluesky?

Якщо ви хочете спробувати Bluesky, реєстрація не складе труднощів. Просто перейдіть на офіційний сайт Bluesky за цим посиланням і натисніть на кнопку «Зареєструватися». Після цього ви потрапите на сторінку реєстрації, яка не потребує пояснень, за винятком одного унікального поля – розділу хостинг-провайдера.

У той час як більшість звичайних користувачів можуть вибрати Bluesky для розміщення своїх даних за замовчуванням, розробники, що володіють необхідними знаннями, можуть направити ці дані на свої власні виділені сервери. Після цього виберіть ім’я користувача і заповніть CAPTCHA, щоб завершити створення облікового запису Bluesky.

Що таке Bluesky: чим відрізняється від Twitter (X)?

До недавнього часу в Bluesky не було DM, як у X, але відтоді це було реалізовано. Проте DM на Bluesky наразі обмежені повідомленнями один на один, а не груповими повідомленнями. Bluesky також заявила, що зацікавлена в реалізації чогось схожого на функцію Community Notes в X. Крім того, в X не використовується децентралізований протокол, такий як ActivityPub або AT.

У жовтні 2024 року Ілон Маск оголосив, що функція блоків у X працюватиме інакше, ніж раніше. Нова функція блокування дозволяє користувачам, яких ви заблокували, переглядати ваші пости і ваш профіль, але не взаємодіяти з вашими постами. Це призвело до напливу підписників в Bluesky.

Ще одним кроком, що відокремлює Bluesky від X, стала заява соціальної мережі про те, що вона «не має наміру» використовувати користувацький контент для навчання генеративних інструментів ШІ. Нагадаємо, X ввела нові умови обслуговування, що дають змогу платформі навчати моделі ШІ на основі публічних постів.

Хочете репостнути сторіз в Інстаграм, але вас у ній не відзначили? Без проблем! Ось хитрощі, як це зробити.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.